• vele pijnklachten zijn te behandelen

• geen bijwerkingen

• richt zich op oorzaak en symptoom

• behandeling van "onbegrepen" klachten mogelijk

Naast pijnklachten zijn er veel voorkomende klachten die ook behandeld kunnen worden, zoals:

De World Health Organization (WHO) van de Verenigde Naties heeft een klachtenlijst opgesteld. Deze geeft volgens hen een goede indicatie van de klachtenbeelden die goed reageren op behandeling met acupunctuur . De lijst is niet volledig. Vraag dus altijd of we u, met een niet vermelde klacht, ook kunnen helpen.

• Allergieën: allergische verkoudheid, hooikoorts, astma/bronchitis, allergie voor onder andere voedsel, huisstofmijt, huisdieren en pollen (hooikoorts)
  • Borst: spanning op de borst, vol gevoel van de borst, pijn op de borst, hartkloppingen, angina pectoris, opgezette/pijnlijke flanken
  • Buik: buikkrampen, buikrommelingen, buikpijn, opgezette buik
  • Gewrichten: stijfheid, pijnklachten, bewegingsbeperkingen, verstuikingen, artrose, reumatische aandoeningen, gewrichtsontstekingen, slijmbeursontsteking, spieren/pezen pijnklachten, krachtsvermindering, trillingen, krampen, nek- en rugklachten, tenniselleboog, RSI, fibromyalgie (spierreuma)
  • Gynaecologie: menstruatieklachten, premenstruele klachten (PMS), overgangsklachten, gespannen en pijnlijke borsten, bepaalde vormen van onvruchtbaarheid, witte vloed (leucorhoa)
  • Hoofd: hoofdpijn, migraine, lokale haaruitval, aangezichtspijn, duizeligheid (bijvoorbeeld: Ménière), zwaar gevoel in het hoofd
  • Huid: transpiratieproblemen, jeuk, droge huid, eczeem, acne, koortsblaasjes, gordelroos, psoriasis, steenpuisten, zweren
  • Interne klachten: bloedarmoede, kouwelijkheid, doorbloedingsproblemen, hoge bloeddruk, lage bloeddruk
  • Keel: schildklieraandoeningen, heesheid, keelpijn, spraakproblemen, brok in de keel
  • Kinderziekten: hoest, verkoudheid, astma, bronchitis, keelontsteking, darmklachten, buikpijn, bedplassen, slaapproblemen, tanden krijgen, eczeem, oorpijn/ontsteking
  • Ledematen: koude ledematen, zwaar gevoel, vochtophoping (oedeem)
  • Luchtwegen: verkoudheid, allergische verkoudheid, hooikoorts, hoest, kortademigheid, astma, bronchitis, hyperventilatie
  • Maag/darm: misselijkheid, slechte eetlust, overgeven, zuurbranden, oprispingen/opboeren, maagpijn, galaandoeningen, diarree, constipatie, aambeien
  • Mentale stoornissen: slaapstoornissen, veel dromen, hyperventilatie, rusteloosheid, angst, flauwvallen, epilepsie, dwangmatig huilen/lachen, depressiviteit, snel schrikken, vergeetachtigheid, anorexia nervosa, lusteloosheid, gebrek aan energie, algehele zwakte, overspannenheid, stress, burn-out
  • Mond: tandvleesproblemen, kiespijn, aften, slechte adem, bittere smaak in de mond, droge mond, verhoogde speekselvloed, koortsuitslag
  • Neus: neusverkoudheid
  • Oog: ontstoken ogen, jeukende ogen, tranende ogen, droge ogen, branderige ogen, wazig-vlekken zien, slechtziendheid
  • Oor: oorpijn/ontsteking, oorsuizen/ruisen, bepaalde gevallen van doofheid
  • Slijmvliezen: chronische verkoudheid, voorhoofdsholteontsteking, bijholteontsteking
  • Urinewegen: urineweginfectie, incontinentie, blaas/nierstenen, impotentie, onvruchtbaarheid, vroegtijdige/nachtelijke zaadlozingen, prostaatklachten
  • Verslavingen: rookverslaving, eetverslaving, alcoholverslaving, drugsverslaving
  • Zwangerschapsklachten: misselijkheid, zure oprispingen, stuitligging, bevalling opwekken, pijn na de bevalling, stimuleren van borstvoeding, borstontsteking

De lijst is niet volledig. Staat uw klacht er niet bij? Wellicht kunnen we u toch helpen.

Opletten:

U komt niet met lege buik (honger).

Bij eerste behandeling moet u ons over uw gezondheid eerlijk vertellen.